Veelgestelde vragen

Blijft jouw vraag onbeantwoord? Neem gerust contact op met ons via biobox@dewassendemaan.be of (voor dringende zaken) via 09/386.82.14. We staan paraat om jouw vraag te beantwoorden op weekdagen tussen 9:00 tot 12:30 en 13:00 tot 17:00.

ALGEMENE VOORWAARDEN

Voor vragen i.v.m. jouw biobox verwijzen we je graag naar onze Algemene Voorwaarden Biobox.

BioBOX

Prijzen en betaling

Wat is de prijs van een vast bioboxabonnement?

Een abonnement betaal je volgens een maandelijkse vooruitbetaling. Het totaalbedrag van de maandelijkse vooruitbetaling bedraagt het aantal geplande leveringen volgens je abonnement van de komende maand x de stukprijs van je biobox(en).

Bv: Je hebt een abonnement op een wekelijkse kleine groentebox aan €13 per stuk, met afhaling op donderdag. De komende maand telt 5 donderdagen. De berekening gaat als volgt: 5 x €13 = €65.

 

Bioboxprijs per stuk
mini groentebox € 11,90
kleine groentebox € 15,60
grote groentebox € 22,50
gemengde biobox € 20,60
fruitbox € 15,60
aardappelen € 5,50
volkoren brood € 3,50
afwisselend speciaal brood € 4,30

Hoe verlopen de betalingen?

De betaling van je abonnement gebeurt steeds via domiciliëring. Hiervoor verleen je een mandaat aan De Wassende Maan cv. Je ontvangt van ons een mail met een uitnodiging om eenvoudig online je mandaat voor domiciliëring te ondertekenen. Hiervoor werken we samen met onze betrouwbare partner Twikey.

TIP: voeg biobox@dewassendemaan.be en info@dewassendemaan.be meteen toe in jouw e-mailcontacten. Zo komen belangrijke mails over jouw biobox zeker niet in je spamfolder terecht.

In de eerste week van elke maand wordt de vooruitbetaling van je abonnement van de komende maand aangeboden aan jouw bank. De inning vindt steeds aan het begin van de maand plaats. Over het totaalbedrag van de inning wordt je telkens vooraf geïnformeerd via een automatisch mailtje van onze betaalpartner Twikey (afzender: no-reply@twikey.com).

Het totaalbedrag wordt bepaald door:
- de voorafbetaling van het aantal abonnementsweken in de komende maand
- de eventuele betaling via domiciliëring van je webshopbestellingen van vorige maand
- eventuele terugstortingen worden via deze weg in mindering gebracht

Dit bedrag is dus geen vast maandelijks bedrag. Bv. als wekelijkse abonnee heb je soms 4 leveringen en soms 5 leveringen in een maand; je hebt verschillende webshopbestellingen geplaatst; etc.

Kan ik de details van mijn afrekening ergens bekijken?

Dat kan zeker! Log in in jouw account met e-mailadres en jouw persoonlijk wachtwoord. Als je je wachtwoord niet kent, kan je een wachtwoord instellen via de knop “Wachtwoord vergeten?". Als je bent ingelogd, klik dan op “Domiciliëring’ en vervolgens op de knoppen “..." en/of “v” bij de maand die je wenst te raadplegen. Je kan de regels van elke maand verder uitklappen.

Kan ik mijn abonnement betalen met maaltijdcheques?

Sorry, dat kan momenteel nog niet.

levering en afhalen

Wordt mijn biobox het hele jaar door geleverd?

De Wassende Maan levert het hele jaar door bioboxen, behalve tijdens de kerstvakantie. Tijdens deze korte winterpauze worden geen bioboxen en webshopbestellingen geleverd. Jouw 'gemiste' bioboxen wordt gecompenseerd met webshoptegoed dat begin december wordt opgeladen in je account. Je tegoed is geldig op alle producten op de webshop. Tijdens de eindejaarsperiode is de  - steeds goedgevulde - webshop nu extra aangevuld met heel wat winterse lekkernijen.

→ meer info

Is er een afhaalpunt in mijn buurt?

Met meer dan 50 afhaalpunten in de grote regio van Gent en Deinze is er vast wel eentje bij jou in de buurt. Hier vind je alle afhaalpunten op een rijtje.

Zijn de afhaalpunten het hele jaar door open?

Niet alle afhaalpunten zijn het hele jaar open. Ook jouw depothouder gaat graag eens een weekje met vakantie! Tijdens die vakantieperiode kan je jouw biobox ophalen in een vervangend afhaalpunt of op een vervangend afhaalmoment.

  • De vakantieregeling van je vaste afhaalpunt kan je terugvinden in je account. Dit doe je door je hier in te loggen. Ga daarna naar “Leveringen” en klik op “Toekomstige leveringen”. Als een afhaalpunt of afhaalmoment gewijzigd is, zal je dat steeds hier kunnen terugvinden. Wijzigingen worden met een uitroepteken kenbaar gemaakt.

 

  • Een overzicht van de vakantieregeling van alle afhaalpunten kan je hier raadplegen. Dit kan handig zijn om te checken, bv. voor je je biobox verschuift naar een ander afhaalpunt. Zo kan je rekening houden met eventuele vakantieperiodes in het afhaalpunt van jouw keuze.

 

Let op: pas zodra een depothouder ons zijn of haar vakantieperiode doorgeeft wordt dit zichtbaar in het overzicht en in je account. Check dus regelmatig, zeker wanneer er (school)vakantieperiodes of feestdagen op til zijn.

Ik kan niet op tijd in mijn afhaalpunt geraken om mijn biobox af te halen, maar het is te laat om mijn levering te wijzigen. Wat nu?

Probeer altijd eerst iemand anders in te schakelen om je biobox af te halen tijdens het afhaalmoment. Lukt dat niet? Neem dan vóór het einde van het afhaalmoment telefonisch contact op met je depothouder om te vragen of je uitzonderlijk op een ander moment kan afspreken. De contactgegevens vind je hier en op de afhaallijst die in het afhaalpunt ligt. Houd er rekening mee dat de depothouder niet verplicht is om abonnees te bedienen buiten het afhaalmoment en dat laattijdige afhaling niet altijd zomaar mogelijk is.

Mijn naam staat niet vermeld op de afhaallijst. Wat nu?

Neem dan geen biobox mee. Neem zo snel mogelijk contact met onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be of 09 386 98 79, zodat we kunnen uitzoeken hoe dit komt en een gepaste oplossing kunnen voorstellen.

Mijn naam en biobox staan vermeld op de afhaallijst, maar mijn box is niet meer aanwezig in het afhaalpunt. Wat nu?

Neem dan geen andere biobox mee. Meld dit aan je depothouder en neem zo snel mogelijk contact met onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be of 09 386 98 79, zodat we dit verder kunnen uitzoeken en een gepaste oplossing kunnen voorstellen.

Opgelet! Als je je biobox laattijdig afhaalt, zonder dat je hiervoor een afspraak hebt gemaakt met de depothouder, kunnen we de aanwezigheid van jouw box niet garanderen; hiervoor wordt dan ook geen compensatie aangeboden. Na het afhaalmoment worden de overgebleven bioboxen, waarvoor geen andere afspraak werd gemaakt, weggehaald en krijgen ze een nieuwe bestemming om voedselverspilling tegen te gaan. #nofoodwaste

Ik ga op vakantie of ben afwezig. Wat kan ik doen met mijn biobox? 

Een biobox die niet wordt opgehaald is zonde, dat staat vast! Er zijn verschillende mogelijkheden voor je biobox tijdens je afwezigheid. Meer info vind je hier.

Kan ik zelf een afhaalpunt opstarten?

Heb je interesse om zelf een afhaalpunt te openen? Fijn! Geef ons een seintje met jouw adres en contactgegevens op biobox@dewassendemaan.be, dan contacteren wij jou met meer informatie.

LEVERINGEN WIJZIGEN?

Hoe log ik in op mijn persoonlijke account?

Dit doe je door je hier in te loggen. Inloggen doe je met het e-mailadres waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Ken je je wachtwoord niet of heb je het nog niet ingesteld? Klik dan op “Wachtwoord vergeten?” en volg de instructies.  

Kan ik mijn afgelopen leveringen en/of webshopbestellingen bekijken?

Jazeker. Dit doe je door je hier in te loggen. Ga daarna naar “Leveringen” en klik op “Historiek”. Je krijgt een overzicht van alle afgelopen leveringen.

Hoe kan ik de levering van mijn biobox éénmalig of enkele keren naar een ander afhaalpunt verschuiven?

Wil je je box éénmalig of enkele keren in een ander afhaalpunt ophalen?

Tot 10 kalenderdagen vòòr de geplande levering kan je dit zelf aanpassen via je persoonlijke account door hier in te loggen. 

Heb je meerdere boxen in je abonnement? Dan dien je voor iedere box afzonderlijk onderstaande stappen te zetten.
Bij vragen of moeilijkheden neem contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79

  • Klik op de tegel “Leveringen”. 
  • Ga naar de biobox waar je de wijziging op wil doorvoeren. 
  • Klik op . Er verschijnt een pop-up.
  • Wijzig hier je afhaalpunt
  • Je dient ook de gewenste leverdatum aan te duiden. Klik op het rooster. Er verschijnt een kalender met enkele voorgestelde momenten voor dit afhaalpunt (omlijnd). Hou dus rekening met de afgesproken levermomenten.  Verschijnt er geen kalender, typ dan de gewenste datum volgens de aangegeven notatiemethode "dd-mm-jjjj". Let hierbij op dat je een datum selecteert waarop een afhaalmoment van toepassing is. Kies je een andere leverdag, wordt jouw box automatisch verplaatst naar de correcte afhaaldag van het gekozen afhaalpunt, zowel bij verschuiven naar een andere week, als verschuiven naar ander afhaalpunt.
  • Klik op Bevestigen. 
  • Controleer of je biobox naar het juiste afhaalpunt werd verschoven.

 

Wil je je biobox steevast in een ander afhaalpunt ophalen?

Dit kan je niet zelf via je account regelen. Neem minstens 10 kalenderdagen op voorhand contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79, dan passen wij dat aan voor jou!

Hoe kan ik mijn biobox éénmalig of enkele keren verschuiven naar een andere week?

Tot 10 kalenderdagen vòòr de geplande levering kan je dit zelf doen via je persoonlijke account door hier in te loggen. 

Heb je meerdere boxen in je abonnement? Dan dien je voor iedere box afzonderlijk onderstaande stappen te zetten.
Bij vragen of moeilijkheden, neem contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79.

  • Klik op de tegel “Leveringen”. 
  • Ga naar de biobox waarvoor je de wijziging wil doorvoeren.
  • Klik op. Er verschijnt een pop-up.
  • Kies hier jouw afhaalpunt en de gewenste leverdatum. Klik op het rooster. Er verschijnt een kalender met enkele voorgestelde momenten die passen voor dit afhaalpunt (omlijnd). Verschijnt er geen kalender, typ dan de gewenste datum volgens de aangegeven notatiemethode "dd-mm-jjjj". Let hierbij op dat je een datum selecteert waarop een afhaalmoment van toepassing is. Kies je een andere leverdag, wordt jouw box automatisch verplaatst naar de correcte afhaaldag van het gekozen afhaalpunt.
  • Klik op Bevestigen.
  • Controleer of je biobox naar het juiste afhaalmoment en -punt werd verschoven. 

 

Meer info vind je hier.

Hoe kan ik mijn biobox éénmalig of enkele keren wegschenken aan een goed doel?

Tijdens jouw vakantie of gewoon eens 'zomaar’… kan je jouw biobox via ons wegschenken aan een goed doel. We werken hiervoor samen met goede doelen Gentse goede doelen Weggeefwinkel De Rode LotusVzw De Tinten en Vzw Gezinsvervangend Tehuis Gandae

meer info over onze goede doelen vind je hier

Een hartelijke en welgemeende dankjewel voor jouw gulle schenking! Ga ten laatste 10 kalenderdagen voor de leveringsdatum naar je persoonlijke account door hier in te loggen.

  • Klik op “Leveringen”. 
  • Ga naar de levering waarvoor je de wijziging wil doorvoeren. 
  • Klik op.
  • Er verschijnt een pop-up: controleer en klik op bevestigen
  • Controleer nog eens extra in het overzicht of de juiste box geschonken werd

 

Heb je meer dan één box op deze leverdatum? Dan dien je bovenstaande stappen nogmaals uit te voeren. ​Bij vragen of moeilijkheden neem contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79

Hoe kan ik mijn biobox éénmalig of enkele keren annuleren?

Tot 10 kalenderdagen vòòr de geplande levering kan je dit zelf doen via je persoonlijke account door hier in te loggen.

  • Klik op de tegel “Leveringen”. 
  • Ga naar de biobox waar je de wijziging op wil doorvoeren. 
  • Klik op
  • Er verschijnt een pop-up: controleer of de datum klopt en klik op bevestigen
  • Controleer of de juiste biobox geannuleerd werd. 

 

Heb je meer dan één box in je abonnement? Dan dien je onderstaande stappen nogmaals uit te voeren of een van onze andere opties te kiezen. Bij vragen of moeilijkheden, neem contact op met biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79

Meer info vind je hier.

    Ik vergiste me bij het aanpassen van een levering. Hoe doe ik een verschuiving, schenking of annulering teniet?

    Dit kan je niet zelf aanpassen in je account. Hiervoor neem je best snel contact op met onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79, dan helpen wij je verder.

    Bij de box die ik wil verschuiven, schenken of annuleren zie ik geen mogelijkheid om dit te doen. De drie icoontjes staan hier niet.

    Je kan deze levering niet meer verschuiven, schenken of annuleren. Dit kan 2 dingen betekenen:

    • Het moment waarop je dit wou uitvoeren, is minder dan 10 kalenderdagen voor de levering. Het is niet meer mogelijk om je box te verschuiven, schenken of annuleren.
    • Je deed reeds een verschuiving, schenking of annulering met deze levering. Wens je dit alsnog te veranderen? Neem dan contact met ons op via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79, dan helpen wij je verder.

    Kan ik mijn abonnement wijzigen in mijn account?

    Wil je bv. jouw vaste afhaalpunt, type box(en) of afhaalritme wijzigen? Dit kan je niet zelf doen in je account. Neem hiervoor contact met ons op via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79, dan helpen wij je verder. Doe dit steeds minstens 10 kalenderdagen voor de eerste gewenste gewijzigde leverdatum.

    Kan ik mijn abonnement stopzetten in mijn account?

    Neen, dit kan je niet zelf doen. Neem hiervoor contact met ons op via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79, dan doen wij dit voor jou.

    De inhoud van je biobox

    Welke box past best bij mij?

    Welke biobox het beste bij jou past? Daar kan alleen jij zelf over beslissen. We geven graag wat meer info mee, zodat jij kan kiezen welke formule het beste bij jou aansluit qua inhoud of frequentie.

    • De grote groentebox is geschikt voor gezinnen, of koppels die veel groenten eten.
    • In de kleine groentebox en de gemengde groentebox zit ongeveer het zelfde volume aan groenten. Bij de gemengde wordt dit nog aangevuld met een kleine hoeveelheid fruit.
    • Zowel de kleine als gemengde box is geschikt voor een koppel, een alleenstaande die veel groenten eet of voor een gezin dat weinig groenten eet.
    • De mini groentebox wordt regelmatig gekozen door alleenstaanden.
    • Met de fruitbox kan je een gemiddelde fruitmand goed vullen.

     

    Wil je graag afwisselen? Dat kan! Qua frequentie kan je kiezen voor wekelijks of tweewekelijks. Zo kan je bv. de ene week een kleine groentebox en de andere week een grote groentebox vragen. Alle variaties hierin zijn mogelijk.

    Je type box en de frequentie ervan kan je steeds tot 10 kalenderdagen voor de levering wijzigen via een mailtje naar onze klantendienst. Begin bv. met een kleine of gemengde box en evalueer na enkele leveringen. Aarzel dus niet om jouw formule te wijzigen.

    Er ontbrak iets in mijn biobox. Wat nu?

    Onze oprechte excuses! Foutjes maken is menselijk, maar we zetten ze dan ook graag recht. Geef ons zeker een seintje via biobox@dewassendemaan.be. Dan zorgen we voor een compensatie voor het ontbrekende product bij één van jouw daaropvolgende bioboxen.

    Een te zachte tomaat of een te rijpe peer... Wat nu?

    Kwaliteit, daar willen we voor staan. Toch kan het eens gebeuren dat er tijdens het maken van al die bioboxen een zachte plek of slap blaadje werd gemist. Dit zetten we uiteraard graag recht. Geef ons zeker een seintje via biobox@dewassendemaan.be. Dan zorgen we voor een compensatie bij één van jouw daaropvolgende bioboxen.

    Worden alle producten gekweekt op De Wassende Maan?

    Het allergrootste deel van de groenten in jouw biobox zijn biodynamische groenten van eigen teelt, kraakvers van ons veld. In sommige maanden, vooral in de winter en het vroege voorjaar, hebben we niet voldoende. Omdat we veel variatie willen garanderen gaan we dan aankloppen bij collega bio(dynamische) boeren. We werken geregeld samen met De Vroente, Philip Vermeulen, Het Blauw Kasteel, Daniël Van de Voorde, EcoVeg, De Drie Wilgen, Koen van Eykeren, Bio Brugs Ommeland,... en vele andere kleine producenten om onze bioboxen verder aan te vullen. Als we bij deze leveranciers niet voldoende kunnen aankopen, kopen we groenten aan bij de biologische groothandel. 

    Qua fruit telen we op De Wassende Maan enkel aardbeien en rabarber. Bij collega bioboeren kunnen we terecht voor appelen, peren, rood fruit,... maar voor veel andere fruitsoorten heeft België nu eenmaal niet zo'n geschikt klimaat. We kopen geregeld fruit aan via de biologische groothandel. Daarnaast bestelt Sofie, die de bioboxen voor jou samenstelt, vaak via The Food Hub. Bij hen kunnen we rechtstreeks heerlijke fruitsoorten en noten (mango, avocado, pecannoten, wijnsinaasappelen, pompelmoes, kiwi,...) bestellen bij boerencoöperaties uit Zuid-Europa. Da's echt win-win: zalige smaken mét een sterk en transparant herkomstverhaal. → Lees hier meer over onze duurzame fruitkeuze

    Ik krijg mijn groenten niet op. Wat nu?

    Kan je de hoeveelheid groenten even niet meer bolwerken? Dan raden we aan om wat extra porties soep, geblancheerde groenten of spaghettisaus te maken voor in de diepvries. Dat komt geregeld van pas! Of ga eens aan de slag met bokaaltjes vol pickles, chutneys en gefermenteerde groenten. Die zijn ook heel leuk om weg te geven.

    Nog steeds groenten over? Geen nood. Je kan je abonnement eens een weekje pauzeren door je biobox weg te schenken aan vrienden of familie, te doneren aan een goed doel, te verschuiven naar een andere week of te annuleren. Alle info vind je op deze pagina.

    Biodynamisch? Proberen niet alle bedrijven dynamisch te zijn?

    Uiteraard. Ook op De Wassende Maan heerst een springlevende dynamiek. Maar wist je dat "biodynamisch" veel meer is dan gewoon bio en dynamisch? Hier lees je meer over ons biodynamisch bedrijf en het Demeter-keurmerk, waar we fier op zijn.

    Bananen? Die komen toch van ver?

    Voor producten die we niet zelf telen gaan we altijd op zoek naar een zo lokaal mogelijke herkomst. Voor groenten lukt dat doorheen het hele jaar aardig goed. Aan het einde van de winter of aan de start van het voorjaar kan het al eens gebeuren dat we de mosterd toch wat verder van huis moeten gaan halen. Om jouw biobox zo duurzaam als mogelijk te houden, beperken we ons altijd tot Europese teelten die per vrachtwagen tot hier komen. Zo kunnen we jou met de hand op ons hart beloven dat je nooit (nooit!) boontjes uit Kenia in je biobox zal terugvinden.

    Voor fruit is dat echter heel wat moeilijker. In België groeit er niet zo heel veel fruit en al zeker niet in het voorjaar. Daarom gaan we ook hiervoor vaak wat verder aankloppen. We kopen enkel producten die per vrachtwagen of per boot tot hier komen. Vinden we daarenboven ook producten met een fairtrade label (zoals bv. bananen), dan kiezen we daar resoluut voor.

    Vraag jij jou ook soms af wat er nu duurzamer is? In mei Belgische appels eten die al bijna 8 maanden in koelcellen liggen, of verse Argentijnse appels die per boot tot hier kwamen? Je begrijpt: geen enkele discussie over lokale producten is eenduidig. Velen gaan ervan uit dat lokaal altijd ecologischer is, maar zo eenvoudig is het niet. Denk maar aan tomaten uit een verwarmde kas in België tegenover tomaten uit tunnels uit Zuid-Europa. Wij maken elke keer opnieuw heel bewust die afweging en maken hierin telkens een overwogen keuze.

    Zo kan jij 100% gerust genieten en op je beide oren slapen!

    → Lees hier meer over onze duurzame fruitkeuze

    Aubergines? Groeien die niet in verwarmde serres?

    We proberen groenten uit verwarmde teelten zoveel mogelijk te mijden. In de zomer en het najaar lukt dat goed, aan het einde van de winter en in het voorjaar is dat soms wat moeilijker. Dan sluipt er al eens een "verwarmd" product de bioboxen binnen. Hierbij gaan we op zoek naar bioboeren die warmtekrachtkoppeling of pelletsystemen gebruiken. Bv. bij EcoVeg in het Oost-Vlaamse Assenede worden de serres met restwarmte van een kleine gascentrale opgewarmd. Best wel eco, dus!

    Ik wil een onregelmatigheid melden over mijn biobox. Hoe doe ik dat?

    Doe dit altijd zo snel mogelijk via email (biobox@dewassendemaan.be) of telefonisch (09 386 98 79), en niet via de afhaallijst die in je afhaalpunt ligt. De ingevulde afhaallijsten worden een week later pas teruggebracht naar De Wassende Maan. Bovendien kan het wel eens gebeuren dat papieren in het afhaalpunt verloren geraken, waardoor we de afhaallijst niet meer te zien krijgen. De afhaallijst dient alleen om de afhalingen correct te kunnen opvolgen in het afhaalpunt.

    Waarom een biobox?

    De bioboxen zijn erg belangrijk voor de boerderij. Hoe zit dat in elkaar?

    Omdat je een abonnement hebt kunnen we rekenen op een zekere afzet voor onze groenten. Hierdoor kunnen onze boeren een goede teeltplanning opstellen, de groenten aan eerlijke prijzen verkopen en onnodige groenteoverschotten vermijden. De zekere afzet maakt een grote teeltdiversiteit mogelijk en stelt ons in staat om werkzekerheid te genereren voor alle boeren en werknemers op De Wassende Maan. Dankzij onze bioboxen zijn we immers in staat om ook de boeren een stabiel bediendecontract te geven. Zo kunnen ze zeker zijn van een vast inkomen, vrije weekends, en net zoveel vakantie, recht op ziekteverlof en pensioen als de medewerkers die in de administratie, logistiek of winkel werken. En dat is allesbehalve evident in de landbouwsector!

    Met jouw abonnement geniet je dus niet alleen van het beste van onze velden, je draagt onrechtstreeks ook bij aan een gezonde en stabiele landbouw mét toekomst.

    Is een biobox gezond?

    Een biobox is razend gezond. Het is in de eerste plaats een box vol biologische en/of biodynamische producten. Je blijft dus gespaard van chemische toevoegingen, pesticiden, herbiciden, ggo's en veel meer. Je kan stellen dat de producten uit jouw biobox op dat vlak veel puurder en gezonder zijn.

    Groenten zijn gezond. Dat weet iedereen! Met een biobox zal je heel gemakkelijk meer groenten op je bord krijgen. Wist je dat een gemiddeld gezin in 2015 maar 750 gram groenten per week at? Een biobox helpt je meteen aan een véél gezonder eetpatroon.

    Bovendien zijn de groenten echt kraakvers. Dit kunnen we garanderen omdat ze zonder tussenpersonen en zonder ellenlang transport recht van ons veld op jouw bord terechtkomen. In de praktijk worden bepaalde producten de dag voordien geoogst, de volgende ochtend in jouw biobox gestopt en die namiddag door jou opgehaald in het afhaalpunt. Verser kan echt niet!

    Doorheen het jaar zorgen we gegarandeerd voor een heerlijke variatie en diversiteit in de inhoud, mee met de seizoenen. We beloven je: je eet gevarieerder dan je ooit zou eten. Je ontdekt ook veel nieuwe groenten en fruit. Had je ooit al gehoord van mosterdblad, loganbes, roodlof of romanesco?

    Is een biobox gemakkelijk?

    Je hoeft niet meer na te denken over welke groenten je zal kopen. Wij stellen met veel zorg een lekkere box voor jou samen! Wekelijks word je ondersteund met receptideeën via de nieuwsbrief. Ook op onze groente- en fruitwijzer op de website vind je heel wat tips & tricks.

    Gedaan met etiketten lezen of verschillende winkels afschuimen: wij zorgen voor (h)eerlijke groenten van eigen land én maken bij aankoop van andere producten altijd een duurzame keuze. Zo eet je met een gerust geweten.

    Met een netwerk van meer dan 50 afhaalpunten in regio Gent en Deinze is er altijd een afhaalpunt in jouw buurt. We zorgen voor een lang afhaalmoment, zodat je je biobox kan ophalen wanneer het voor jou het beste past.

    varia

    Kan ik met mijn biobox een goed doel steunen?

    Tijdens jouw vakantie of gewoon eens 'zomaar’… kan je jouw biobox via ons wegschenken aan een goed doel. Hier lees je hoe je dat kan doen. We werken hiervoor samen met goede doelen Gentse goede doelen Weggeefwinkel De Rode LotusVzw De Tinten en Vzw Gezinsvervangend Tehuis Gandae. We schenken hen doorheen het hele jaar groenten ter waarde van de bioboxen die jullie schonken. Pssst, daar laten we het niet bij. We doen er altijd nog een flink schepje bovenop!

    Meer info vind je hier

    Kan ik ook een biobox cadeau doen?

    Helaas, dat kan momenteel nog niet. Je kan wel een geschenkbon voor onze biowinkel cadeau geven. Die zijn ook te koop in onze webshop voor bioboxabonnees! Alle info daarover vind je hier.

    Abonnement stopzetten

    Zo'n biobox, dat blijkt jammer genoeg niets voor mij. Wat nu?

    Jammer dat onze biobox formule niet bij jou past! In dit geval kan je je abonnement uiteraard stopzetten. Let op, als abonnee kan je je abonnement enkel stopzetten aan het einde van elke maand. Verwittig ons ten laatste 10 kalenderdagen voor het einde van de maand via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.82.14, dan brengen wij dat in orde voor jou. Wij beëindigen dan na je laatste afrekening het mandaat voor jouw domiciliëring, gelieve dit niet zelf te doen.

    Zie ook de Algemene Voorwaarden voor meer info.

    Webshop

    Kan ik mijn biobox aanvullen met meer bioproducten?

    Je kan jouw biobox aanvullen met honderden heerlijke bioproducten op de webshop. naar de webshop

    • ons complete aanbod groenten en aardappelen, vers van eigen veld
    • veel extra soorten groenten en fruit die we bestellen bij collegaboeren (o.a. veel fruit, ajuinen etc.)
    • vele kruidenierswaren, dranken, ontbijtproducten, bio wijnen, smaakmakers en veel meer lokaal lekkers
     

    Je kan enkel bestellen als actieve abonnee. Log in in je account om producten te kunnen toevoegen aan je winkelmandje.

    Log je voor de eerste keer in? Maak eerst een wachtwoord aan voor je online account:
    •    Ga naar www.dewassendemaan.be/user/password.
    •    Vul het e-mailadres in dat je gebruikt hebt om je (proef)boxen aan te vragen. 
    •    Klik op Verzenden. 
    •    Volg de instructies in de mail die je vervolgens hebt ontvangen (kijk ook eens in je spam).

    Wanneer is de webshop open?

    De webshop voor biobox-abonnees is 24/7 open. Wat je voor zondagavond 22u00 bestelt, wordt de week nadien gratis geleverd in je afhaalpunt naar keuze. Je kan enkel bestellen wanneer je ingelogd bent in je account.

    Tijdens onze korte winterpauze (= kerstvakantie) is de webshop even gesloten, dan rust het webshopteam uit van een druk en dynamisch jaar. → meer info

    Welke internetbrowser gebruik ik best voor de webshop?

    Je gebruikt best Google Chrome. Met Internet Explorer krijg je helaas geen goede weergave.

    Waar kan ik mijn webshopbestellingen raadplegen?

    Webshopbestellingen kan je terugvinden bij de historiek van je leveringen. Dit doe je door je hier in te loggen. Ga daarna naar “Leveringen” en klik op “Historiek”. Je krijgt een volledig overzicht van alle afgelopen leveringen. Als jouw webshopbestelling nog niet is verschenen in dit overzicht ( = nog niet geleverd) kan je in het bevestigingsmailtje in jouw mailbox ook alle details raadplegen.

    plukbox

    Wat is de plukbox?

    De plukbox is een abonnement op onze webshop. Voor een gekozen budget vul je zelf een box met onze verse groenten, fruit en +100 andere bioproducten op onze webshop. Je kiest zelf je bestelritme: bestel je graag elke week, om de twee weken, eens per maand; of elke keer anders? Je bestelling wordt gratis geleverd in een afhaalpunt naar keuze.

    Concreet betaal je aan het begin van de maand telkens een vast bedrag dat wordt omgezet in tegoed voor de webshop. Je kan zelf bepalen in hoeveel bestellingen je dit tegoed wil gebruiken. Eventueel resterend tegoed wordt overgedragen naar de volgende maand. Bij inschrijving kan je kiezen uit 3 maandelijkse bedragen waartoe je je wil engageren:

    • Plukbox van € 50 webshoptegoed / maand
    • Plukbox van € 75 webshoptegoed / maand
    • Plukbox van € 95 webshoptegoed / maand

    Waarvoor kan ik het webshoptegoed van de plukbox gebruiken?

    Het webshoptegoed is geldig op alle producten op onze webshop. Er zijn geen uitzonderingen.

    Opgelet: webshoptegoed kan om administratieve redenen niet rechtstreeks gebruikt worden in onze winkel op de boerderij in Astene. Wil je toch met je tegoed naar onze winkel komen, dan dien je eerst op de webshop een cadeaubon voor de winkel aan te kopen, en hiermee te betalen aan de winkelkassa.

    Hoeveel kost de levering van mijn webshopbestelling?

    Niks, nada, noppes! Wij leveren al jouw webshopbestellingen GRATIS in jouw afhaalpunt naar keuze. Wij nemen de leverkosten op ons, als bedankje voor jouw engagement.

    Hoe verloopt de betaling van mijn plukboxabonnement?

    De betaling van je plukboxabonnement gebeurt via domiciliëring. Hiervoor verleen je bij de start van je abonnement een mandaat aan De Wassende Maan cv. Je ontvangt van ons een mail met een uitnodiging om eenvoudig online je mandaat voor domiciliëring te ondertekenen. Hiervoor werken we samen met onze betrouwbare partner Twikey. Via deze domiciliëring betaal je jouw abonnement automatisch maandelijks rond de 4de kalenderdag van de maand.

    Wanneer ontvang ik mijn maandelijks webshoptegoed?

    Het webshoptegoed voor plukboxabonnees wordt elke eerste kalenderdag van de maand toegevoegd aan jouw account.

    Hoe gebruik ik het webshoptegoed om mijn webshopbestelling te betalen?

    Bij het afrekenen van jouw bestelling op de webshop zal jouw beschikbare webshoptegoed automatisch eerst gebruikt worden.

    Als jouw tegoed op zou zijn, kan je bij het afrekenen kiezen voor een andere betaaloptie. Kies hier 'online banking' of 'toevoegen aan jouw domiciliëring'. Als je de laatste optie kiest zal het bedrag automatisch toegevoegd worden aan de betaling via domiciliëring van jouw plukboxabonnement de eerstkomende maand.

    Waar kan ik mijn saldo aan webshoptegoed raadplegen?

    In jouw online account op onze website kan je bovenaan steeds jouw beschikbare webshoptegoed raadplegen.

    Inloggen doe je met het e-mailadres waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Ken je wachtwoord niet of heb je het nog niet ingesteld? Klik dan op “Wachtwoord vergeten?” en volg de instructies.

    Hoelang blijft mijn webshoptegoed geldig?

    Het webshoptegoed blijft geldig zolang je abonnement bij De Wassende Maan actief is. Na stopzetting van je plukboxabonnement (en indien je geen ander actief abonnement hebt bij De Wassende Maan), kan je jouw webshoptegoed nog tot 90 kalenderdagen na de stopzetting gebruiken. Daarna vervalt het tegoed en heb je niet langer toegang tot onze webshop.

    Mijn webshoptegoed is opgebruikt, kan ik nog bestellen op de webshop?

    Ja, dit kan zeker. Als jouw tegoed op is, kan je bij het afrekenen kiezen voor een andere betaaloptie. Kies hier 'online banking' of 'toevoegen aan jouw domiciliëring'. Als je de laatste optie kiest zal het bedrag automatisch toegevoegd worden aan de betaling via domiciliëring van jouw plukboxabonnement de eerstkomende maand.

    Merk je over een langere termijn dat jouw tegoed snel op is elke maand? Dan kan je ook overschakelen naar een groter plukboxabonnement. We hebben drie formules in ons aanbod: plukbox van € 50, € 75 of € 95 webshoptegoed. Overschakelen kan makkelijk via een seintje aan onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79.

    Ik krijg mijn webshoptegoed niet opgebruikt, wat nu?

    Geen zorgen! Indien je je webshoptegoed niet volledig hebt opgebruikt op het einde van de maand, wordt het resterende tegoed automatisch overgezet naar de volgende maand.

    Als je je webshoptegoed op langere termijn niet opgebruikt krijgt, is een kleiner plukboxabonnement vast een goede oplossing. Het kleinste plukboxabonnement in ons aanbod bevat € 50 maandelijks tegoed (voorbeeld: hiermee kan je bv. € 12,5 bio boodschappen per week bestellen). Overschakelen kan makkelijk via een seintje aan onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be of 09/386.98.79.

    Ik heb een bestelling geplaatst op de webshop. Kan ik die nadien ergens raadplegen?

    Jazeker. Klik in jouw online account op de knop ‘Leveringen’. Bij ‘Historiek’ vind je al jouw reeds geleverde bestellingen terug. Bestellingen die nog niet geleverd zijn, kan je hier nog niet terugvinden. Kijk hiervoor in je mailbox: van elke geplaatste webshopbestelling krijg je automatisch een bevestigingsmail met een overzicht van jouw bestelling.

    Hoe ziet mijn bestelling eruit in het afhaalpunt?

    Jouw bestelling wordt geleverd in een witte bak met een groene sticker waar jouw naam op staat. Vergeet jouw naam niet af te vinken op de afhaallijst wanneer je jouw bestelling afhaalt. Op de afhaallijst staat ‘webshopbestelling’ achter jouw naam.

    Ik kan niets bestellen op de webshop, hoe komt dit?

    Waarschijnlijk ben je niet ingelogd. Om een webshopbestelling te kunnen plaatsen, moet je ingelogd zijn en heb je een actief abonnement nodig. Log dus eerst even in in je account.

    Inloggendoe je met het e-mailadres waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Ken je wachtwoord niet of heb je het nog niet ingesteld? Klik dan op “Wachtwoord vergeten?” (of hier te klikkenen volg de instructies. Als je problemen ondervindt, helpt onze klantendienst je verder via 09/386.98.79 of biobox@dewassendemaan.be.

    Kan ik mijn plukboxabonnement combineren met een ander bioboxabonnement?

    Ja, dit kan zeker. We geven je graag een paar ideeën voor handige combinaties:

    • Voorbeeld 1: Neem naast je plukboxabonnement een (twee)wekelijks abonnement op vers brood. Handig, want vers brood om los te bestellen is momenteel nog niet verkrijgbaar op de webshop omwille van logistieke redenen.
    • Voorbeeld 2: Neem naast je plukboxabonnement een (twee)wekelijks of maandelijks abonnement op aardappelen. Zo hoef je hier niet aan te denken tijdens het bestellen.
    • Voorbeeld 3: Heb je al een bioboxabonnement op groenten en/of fruit? Dan kan je een plukboxabonnement nemen om andere bioproducten bij te bestellen. Makkelijk!

     

    Ben je nog geen abonnee? Vul jouw keuze in via het inschrijvingsformulier.

    Heb je reeds een actief abonnement? Dan kan je een extra abonnement makkelijk aanvragen via een mailtje naar onze klantendienst via biobox@dewassendemaan.be.

    Workshops en activiteiten

    Ik ben onverwacht verhinderd. Wat nu?

    Jammer dat je er niet bij zal kunnen zijn. Laat je ons weten dat je niet zal komen via info@dewassendemaan.be? Bij annulatie kan jouw inschrijvingsgeld niet terugbetaald worden. Je mag natuurlijk een vervanger zoeken die jouw plaats kan overnemen.

    Varia

    Ben je op zoek naar een origineel en duurzaam cadeau?

    Doe je zus of broer, moeder of vader, vriend of vriendin een plezier met een geschenkmand of cadeaubon van De Wassende Maan. Je kan zo'n bon spenderen in onze biowinkel (niet geldig voor bioboxen of webshop). Hier kan je een cadeaubon of geschenkmand bestellen.

    Kan ik een ruimte huren op de boerderij voor mijn activiteit, lezing, cursus, workshop,...?

    Ja, dat kan! Onze mooie zaal met plaats voor ca. 20 personen en/of open professionele keuken kan je huren voor jouw activiteit, lezing, (kook)cursus, (kook)workshop, vergadering,... De leuke locatie op de boerderij krijg je er gratis bovenop! Alle info vind je hier.