Hoe werkt het abonnement?
Hoe bestel je nu zo’n abonnement op een groente- en/of fruitpakket? Hoe lopen de betalingen en afhalingen? En wat als er iets misloopt?
Het antwoord op deze en nog veel meer vragen vind je hier.
Starten met een abonnement
Een overzicht van alle abonnementen en hun prijzen vind je op de abonnementenpagina in onze webshop. Voor meer info — zoals de inhoud van een pakket — klik je op het pakket.
Wil je een of meerdere abonnementen starten? Klik ze aan en stop ze in je winkelmandje. Tijdens het afrekenproces duid je aan met welke frequentie je jouw pakket wil afhalen en in welk afhaalpunt. En dat was het. Je bent klaar!
Eens je abonnement loopt, kan je het via je account beheren.
Is er een proefabonnement? Ik weet niet zeker of een abonnement iets voor mij is.
Worden alle groenten en fruit uit het pakket geteeld op De Wassende Maan?
Ik heb al een account. Hoe neem ik een abonnement?
Heb ik een abonnement nodig om te bestellen in de webshop?
De betaling
Je betaalt je abonnement met een maandelijkse vooruitbetaling via domiciliëring.
Van zodra je intekent op een abonnement, ontvang je een e-mail om de activering van de domiciliëring in orde te brengen met een overschrijving van € 0,05. Check voor alle zekerheid je spam en sla ons adres (info@shop.dewassendemaan.be) op in je contacten.
Let op: is de domiciliëring voor je abonnement niet tijdig geactiveerd, dan gaan je bestellingen en leveringen niet door! Doe het dus meteen.
Wanneer gaat het geld van mijn rekening?
Hoe berekenen jullie het bedrag van de domiciliëring?
Kan ik mijn abonnement betalen met maaltijdcheques?
Kan ik de details van mijn afrekening ergens bekijken?
Kan ik een factuur ontvangen voor mijn abonnementen?
Je (eerste) levering
Het moment van je eerste levering hangt af van het moment in de week waarop je bestelde. En van het afhaalritme dat je koos per pakket.
Wij doen elke zaterdagochtend (rond 8u) de bestellingen voor de pakketten van de week die volgt. Op dat moment gaat de waarde van die pakket(ten) automatisch van je saldo af en krijg jij een bevestigingsmail van de bestelde pakketten. Dit is meteen een herinnering voor jou, wanneer en waar je je pakket(ten) kunt gaan ophalen.
Een voorbeeld: je bestelt een wekelijks klein groentepakket, een fruitpakket om de twee weken (in de oneven weken) en een aardappelpakket om de vier weken (in de even weken).
Je doet dit op een donderdag in een oneven week, dus nog vóór ons bestelmoment op zaterdagochtend. Op die zaterdagochtend neemt het systeem het kleine groentepakket en het aardappelpakket in bestelling. Die zullen de week erop in het gekozen afhaalpunt geleverd worden. Nog een week later krijg je een klein groentepakket en een fruitpakket.
Kan ik mijn afgelopen leveringen nog ergens zien?
Kan ik mijn abonnement (tijdelijk) pauzeren of eens overslaan?
Wat gebeurt er met mijn betalingen als ik een pauze inlas?
Ik kan de periode die ik wilde pauzeren niet meer aanduiden. Wat kan ik doen?
Ik zit in een co-ouderschap. Kan ik mijn pakket verschuiven naar de andere week?
Ik wil veranderen van pakket. Hoe doe ik dat?
Ik wil mijn abonnement stopzetten. Wat moet ik doen?
Afhalen
52 afhaalpunten, dat betekent ook 52 verschillende regelingen. In de bevestigingsmail die je op zaterdag van ons krijgt, vind je onderaan de do's en don’ts van jouw gekozen afhaalpunt. Van wanneer tot wanneer je er terecht kan, de naam en gegevens van je contactpersoon en andere praktische afspraken.
In de afhaalpunten waar niemand aanwezig is, vink jij jezelf af op de lijst, haal je jouw bestelling uit de bak (vergeet geen boodschappentas) … en weg ermee.
De verschillende pakketten herken je aan hun verpakking. Onderstaande beschrijving vind je ook op de afhaallijst als geheugensteuntje:
- mini groentepakket: kleine groene bak
- klein groentepakket: kleine rode bak
- groot groentepakket: grote blauwe bak
- gemengd pakket: kleine blauwe bak
- fruitpakket: papier zak in grote blauwe bak
- aardappelen: netzak
- brood: broodzak met je naam erop in grote groene bak
Ik raak niet op tijd in mijn afhaalpunt om mijn pakket af te halen, maar het is te laat om mijn levering te wijzigen. Wat nu?
Mijn naam staat niet vermeld op de afhaallijst. Wat nu?
Mijn naam en pakket staan vermeld op de afhaallijst, maar het pakket is spoorloos in het afhaalpunt. Wat nu?
Er ontbrak iets in mijn pakket. Wat nu?
Een te zachte tomaat of een te rijpe peer ... Wat nu?
Webshop-abonnement voor al je extra boodschappen
Voor abonnees die regelmatig bijbestellen uit onze webshop, raden we een webshop-abonnement aan.
Met een webshop-abonnement betaal je maandelijks € 95 aan het begin van de maand via domiciliëring. Dat bedrag wordt omgezet in saldo voor de webshop.
Zo heb je altijd saldo voor de webshop klaarstaan en hoef je niet bij elke bestelling je bankkaart, bankapp of maaltijdcheques bij de hand te hebben.